11 Ocak 2015 Pazar

Montessori coğrafya

Montessoride coğrafya tek başına değil,tarih bilim ile ilişkileri bağlamında sunulur.Mesala zımpara kağıdı kürede karalar zımpara kağıdından yapılmıştır.Çocuklar yeryüzünün hangi bölümlerinin su,hangi bölümlerinin kara olduğunu dokunarak hissedebilir.Boyalı küreler,kara parçaları kıtalara göre farklı renktedir.Yapboz haritalarda yine kürede olduğu gibi kıtalar boyalıdır.
Can geçen seneden beri coğrafyayada merak sardı.dünya küremizin üstünde kıtalar üzerine onunla çalışma yapmıştık.Bu seferde bu etkinliğimize anne eli değsin istedim.15 dakikamı alan bu materyali hazırladım.Dünyayı keçeden,kıtaları yapışkanlı eva kağıdından yaptım.Hangi kıtalarda hangi hayvanlar yaşıyor sunumunu önüne verdim.Bildikleride oldu tabiki bilemedikleride :)


en son bütün hayvan figürlerimizi dünyamızın etrafına sıraladık.
Bu çalışmanın ardından odadan beyaz ayıyı getirip anne bu ayı Antartikada yaşıyor dimi dedi :) demek ki yapılan etkinlikler çocukların aklında çabuk iz bırakıyor.
Biz zaten kıtaları biliyorduk.Can ile çalışırken Ceren hep bizi gözlemliyordu.Bende yapıcam deyince onada kıtaları tanıtma etkinliği sundum.Daha 2 yaşındaki bücür bir kıta hariç hepsini bildi.Videosunu ekliycem :)
Gelelim aşağıda materyale tekrardan .Üstünde sadece bir değişiklik yaptım .Keçeden uçak yapıp dünyamızın üstüne diktim.Sonra Can'ın dolabına astım.Can bununla ne mi yapıcak :) kıtaları bilmemize rağmen sadece pekiştiricek.
uçakla Afrika'ya,Asya'ya ve diğer kıtalara uçucak :)
Çok sevdi,beni bile seyahate götürmek istiyor:) Anne bugün seninle Afrika turuna çıkalım mı diyor :) Bizimle dünya turuna çıkmak isterseniz bekleriz efendim :)

1 yorum:

  1. çok hoş etkinlik.Yalnız bu kadar oyuncak hayvanı nerden buldunuz acaba:)

    YanıtlaSil